על ביקור ברצלונה בישראל/רועי ויינברג

3 באוגוסט 2013, 21:03, ישראל. לפני דקות ספורות היה הישג גדול לספורט, בדמות העפלת 2 שחיינים לגמר אליפות העולם ב-50 מ' גב בשחייה. בעבר העפיל שחיין אחד או שתיים בכל אליפות, מהמקומות ה-6-8 בחצי הגמר, והפעם אחד עלה מהמקום השלישי הכללי בחצי (גיא ברנע) ואחד מהמקום השישי. יש סיכוי גבוה למדליה, כי מבחינת הזמנים בחצי ברנע ראוי למדלית הארד.

הישגים כאלה קורים לעיתים רחוקות בספורט הישראלי, אבל אתרי הספורט הגדולים התעסקו במה שבאמת חשוב-ביקור ברצלונה בישראל. וואלה!ספורט, ספורט 5, וואן ו-YNET שמו כתבותיהם על ביקור ברצלונה לפני הכתבה על ההישג של הספורט הישראלי. כאן בהופס היה עדכון ישיר מהחצי, והכתבה הופיעה בשורה הראשונה. מחר כמובן גם נעקוב אחרי הגמר. השאלה המרכזית היא מדוע קבוצת כדורגל שמגיעה לישראל ומקיימת אימון ראווה (אפילו לא משחק), יותר חשובה מהעפלה לגמר באליפות העולם.

מבחינת כדורגל, ישראל נמצאת באירופה. משחקת במפעלים אירופאיים, משחקת במוקדמות המונדיאל באירופה וביורו, ואפילו אירחה את היורו לנבחרות צעירות. על הנייר, אומת כדורגל אירופאית ממוצעת. אבל במדינות כאלה לא מגיעות קבוצות לסיורי ראווה, כמו מה שבארסה עושה בארץ. רוב הקבוצות עושות לפני העונה סיבובי משחקים במזרח הרחוק, איפה שליגות הכדורגל חלשות מאוד, או שנהרסות עקב הימורים, משחקות משחק ראווה נגד הנבחרת המקומית ומוכרות המון חולצות מרצ'נדייז במהלך הביקור. הביקור של ברצלונה בארץ נעשה בעיקר כדי לשפר התדמית של המועדון, כדי שיראה שהוא בעד השלום, ובעבר על החולצות האדומות-כחולות היה הסמל של יוניצ"ף. התדמית של בארסה מוכחת, אבל זה לא משנה שהביקור בישראל הופך לדבר המרכזי ביותר בארץ מבחינה ספורטיבית כרגע.

נכון שעכשיו זאת תקופת הקיץ, ואין הרבה ספורט, אבל הם אפילו לא מקיימים משחק כדורגל בארץ. הם עושים אימון פתוח בו יימכרו הרבה מרצ'נדייז, ובביקור הקצר בארץ יעברו ברשות הפלסטינית, חברון, ובפגישות עם נשיא המדינה (עוד אפשר להבין את זה, הפנים של ישראל בעולם), וראש הממשלה (לא מצאתי הסבר לזה שתהיה פגישה ביניהם, אולי כדי לשפר התדמית של רה"מ). אפילו במדינות הכדורגל הקיקיוניות יותר, כמו מלזיה, הן משחקות משחק מסודר.

הבעיה היא לא שהם מבקרים בארץ, או האהדה המוגזמת לקבוצה בישראל. אחת הבעיות היא היחס התקשורתי המוגזם לביקור בארץ של הקבוצה (דפי הבית של חלק לא קטן מאתרי הספורט מלא בסיקור של כל רגע ורגע בביקור), וזה שברצלונה לא משלמת את כל הכסף על הביקור (היא משלמת את רובו, והוא יעלה 3 מיליון אירו), שיעלה גם כסף למשרד הספורט. לפי המועדון, המטרה של הפרוייקט היא לשמח ילדים, והיא מבורכת, אבל אפשר לבקר את מתן הכספים לביקור של ברצלונה לארץ במקום מתן הכסף (200 אלף שקל, סכום שקטן פי 71 משלושה מיליון יורו) להשתתפות ישראל באליפות העולם בג'ודו. המדורגת מס' 1 בעולם, ירדן ג'רבי, נאלצת לממן ההשתתפות שלה בתחרויות, ולמרות זאת, ג'ודו הוא אחד מענפי הספורט המוצלחים ביותר שלנו.

תארו לכם איזו הצלחה הייתה לישראל בענפי הספורט השוליים אם הייתה נותנת תמיכה גדולה יותר לענפי הספורט השוליים במקום הזרמת כספים לענפים שלא מביאים תוצאות (הגעה לטורניר גדול) כמו הכדורגל, והבאת הכסף לדברים כמו ביקור ברצלונה בארץ. לישראל יש כישרונות בענפים כמו שחייה, שיט, ג'ודו, התעמלות מכשירים וכמעט בודאות בעוד תחומים, אבל עדיף להפנות את כל הכסף לביקור של 24 שעות לקבוצה בלי שום קשר לישראל.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
60 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
צביקה
צביקה
4 באוגוסט 2013 10:58

רועי אתה כ"כ צודק.. אבל יש למותג הזה ברצלונה כוח תדמיתי עצום אז זה לא מופרך כ"כ להשקיע בזה כדי שיצאו יח"צ טובים לישראל.

מנחם לס
מנחם לס
4 באוגוסט 2013 15:07
Reply to  צביקה

לפחות בישראל מראים את אליפות העולם בשחייה וכותבים עליה. כאן זה רק בייסבול ובייסבול. אף מילה כתובה על אף מקצה או שיא עולם. טמטום אמריקאי רגיל.

האחד
האחד
4 באוגוסט 2013 11:23

סיבות לכיסוי הנרחב:
1) פופולוריות של המשחק. מה שמוביל ל… —>
2) כסף. (מבחינת אתרים – יותר כניסות שווה יותר כסף. צפייה שווה רייטינג וכו'.)
אין מה לעשות במקרה זה. זה טבעו של העולם שלנו.

סיבה אחת מרכזית לעוולות התקציביות:
1) בעלי תפקידים (בין אם ראש ההתאחדות, שר הספורט או רה"מ) שכל עניינם הוא להעלות את הפופולריות שלהם בקרב הציבור ולהיראות טוב, מה שמתחבר לנקודה של השקעה במה שפופולרי יותר, ולאו דווקא הישגי יותר.

אם ג'ודו היה פופולרי יותר, היו משקיעים בו יותר. זה נכון לגבי כל מקום בעולם.
אבל בישראל במיוחד, ביחס למדינות הישגיות אחרות, הדאגה לפופולריות של בעלי תפקידים גדולה מהרצון להישגיות (בענפים "קטנים").

etayle
etayle
4 באוגוסט 2013 12:35

צודק. מילא זו הייתה ריאל מדריד 🙂

ברבור שחור
ברבור שחור
4 באוגוסט 2013 19:54

אני בטוח רועי שגם לך התשובה ברורה.
לפני זה רק מילה – זה שקבוצה כמו בארסה מגיעה לארץ ואפילו לא טורחת לעשות משחק אימון זו תעודת עניות למדינה ויריקה בפנים של כולנו…לא מתאים לכם לשחק פה (ולא משנה איזה תירוץ מפגר בדמות שהפלסטינאים לא יעלבו) אל תבואו – ישראל היא לא מקום לגיטימי לעשות בו משחק אם לא משחקים גם ברמאללה !!!
בושה למדינה ,בושה לאוהדים שהלכו לראות את האימון ובעיקר בושה למרכז פרס לשלום !!!
– התשובה דרך אגב היא כסף!!!
זאת בדיוק הסיבה שערוץ הספורט מפמפם את בארסה וריאל כבר שנים אין לו זכויות שידור במדינות אחרות אז הוא מפמפם ומוכר לנו את הליגה הרביעית בטיבה באירופה – ואנשים אוכלים את זה !!!

שחר +
שחר +
5 באוגוסט 2013 4:00

לא חושב שאתה מבין את הרגישות של העניין, כלומר לשחק מול נבחרת ישראלית, אתה חי באחת המדינות השנואות בעולם, למרות שלא נעים לשמוע זאת,
החוצפה הגדולה כאן היא שהאוהדים כמעט לא זכו לכרטיסים, [לכן האיצטדיון התרוקן באמצע] ובלומפילד היה מלא בילדים ופרוטקציונרים [מתערב שיותר פרוטקציונים מילדים]

Cheap Jordan Shoes
12 באוגוסט 2013 13:55

chilly climate indicates certainly not a single thing, claimed Paul Kutney, the corporate district manager, who located in Larksville.
Cheap Jordan Shoes http://www.sinterfirepatents.com/cheapjordanshoes.html

ルイヴィトン 財布
13 באוגוסט 2013 10:41

Kingston Administrator Paul Keating explained Monday complaint was the initial the municipality had been contacted a couple of future infestation. He explained Marut was dispatched and he documented his conclusions in his compliance letter.
ルイヴィトン 財布 http://www.paris-sagan-hotels.com/louisvuittonbags.html

ヴィトン
13 באוגוסט 2013 18:12

The Daniel J. Flood Towers has additional than two hundred twolegged citizens. And, apparently, the difficult also features a several sixlegged and unwelcome occupants.

グッチ 財布 新作 2013
13 באוגוסט 2013 19:42

Never measure oneself by whatever you must have accomplished but by whatever you must have accomplished using your potential.

ルイヴィトン バッグ 新作 2013
13 באוגוסט 2013 19:55

The largest credit rating union in Washington has picked up 'a history selection of new purchasers,' with most of them defecting from Financial institution of The united states.
ルイヴィトン バッグ 新作 2013 http://www.paris-sagan-hotels.com/louisvuittonwallets.html

コーチ バッグ
14 באוגוסט 2013 5:52

Audrey Graham was diagnosed with breast cancer in 2003. Upon a mastectomy, chemotherapy, radiation and reconstructive surgery treatment, the Beaufort resident was thrilled to escape her concerns for a weekend getaway with other breast cancer people and survivors on Lake Logan in North Carolina.
コーチ バッグ http://www.paris-sagan-hotels.com/coachoutlet.html/

Cheap Rayban Sunglasses
14 באוגוסט 2013 6:38

Failure will not be the worst factor with the community. the worst will not be to try.
Cheap Rayban Sunglasses http://www.teachcn.com/cheapraybansunglasses.html

Chanel Outlet
14 באוגוסט 2013 9:51

Bedford (172) hosts Higher Latrobe Wednesday to wrap up the routine year, then travels to Windber Feb. 2425 for that District five Course AA championships.
Chanel Outlet http://www.itg4.com/chaneloutlet.html

ルイヴィトン 財布 新作 2013
14 באוגוסט 2013 12:19

In March of 2002, Beauchamp, then 31, was sentenced to five ages for your beating dying of a threeyearold female in Kingston, Ont. The 1999 crime was described through the veteran judge presiding in excess of the demo as "atrocious, horrendous, wicked and hateful."
ルイヴィトン 財布 新作 2013 http://www.paris-sagan-hotels.com/louisvuittonwallets.html/

シャネル 財布 メンズ 激安
14 באוגוסט 2013 13:29

News that Traditional and Poor's has joined Fitch and Moody's inside downgrade evidently did not appear as a surprise to state officers.
シャネル 財布 メンズ 激安 http://www.chanelhandobaggu.com/

oakley サングラス
15 באוגוסט 2013 3:45

the term gets out, it on their head and so they on the lookout for it, Kross claimed. all the things, you can find peaks and valleys.
oakley サングラス http://www.paris-sagan-hotels.com/oakley.html

コーチ バッグ
16 באוגוסט 2013 11:12

Though the two transfers have not been the triumph Shenhua had hoped, despite spending equally players way more than $200,000 weekly.
コーチ バッグ http://www.paris-sagan-hotels.com/coach.html

シャネル 財布
16 באוגוסט 2013 11:31

"Southampton really are a wonderful staff regardless of whether they have gotten a fresh manager or not," explained Jones..
シャネル 財布 http://chanel.kohyo-jp.com/

銉偆銉淬偅銉堛兂 N60019
16 באוגוסט 2013 12:18

The Daniel J. Flood Towers has much more than two hundred twolegged residents. And, evidently, the sophisticated also has a several sixlegged and undesirable occupants.
銉偆銉淬偅銉堛兂 N60019 http://louisvuitton.beststore-jp.com/lv闀疯病甯?c-25/n60019-p-1797.html

Louis Vuitton Outlet
17 באוגוסט 2013 13:32

We are going to not publish remarks which have been profane, libelous, racist, or interact in own assaults.
Louis Vuitton Outlet http://www.bradfordairport.net/louisvuittonoutlet.html

check this out
21 בנובמבר 2013 2:58

F7h6Tz Wow, great blog post.Thanks Again. Much obliged.

automated backpage ad posting software
22 בנובמבר 2013 11:34

I value the blog.Much thanks again. Awesome.

Pension Tracing Service
22 בנובמבר 2013 12:39

I really like and appreciate your blog. Really Great.

premature ejaculating
22 בנובמבר 2013 17:02

Thanks a lot for the post.Much thanks again. Much obliged.

screen cages naples
22 בנובמבר 2013 19:56

I cannot thank you enough for the article post.Really looking forward to read more. Want more.

Pen-y-Holt Farm
23 בנובמבר 2013 8:40

Appreciate you sharing, great article. Much obliged.

Mp3 Download
23 בנובמבר 2013 19:42

I really like and appreciate your blog post.Much thanks again. Much obliged.

car wash
23 בנובמבר 2013 21:10

This is one awesome blog. Cool.

ottawa dentists
24 בנובמבר 2013 1:50

Thanks for the post.Really looking forward to read more. Great.

pirater un compte facebook
24 בנובמבר 2013 6:40

Fantastic blog post. Much obliged.

liquid glucosamine
24 בנובמבר 2013 14:12

Hey, thanks for the blog.Really thank you! Great.

Asian Food
26 בנובמבר 2013 23:08

I truly appreciate this blog post.Really thank you! Will read on…

skinny fiber
26 בנובמבר 2013 23:57

Fantastic article post.Really thank you! Much obliged.

wooden row boat plans
27 בנובמבר 2013 8:22

I really like and appreciate your post. Much obliged.

Chicken Rice
27 בנובמבר 2013 12:22

I appreciate you sharing this blog article.Thanks Again. Want more.

outsourcing
27 בנובמבר 2013 14:54

I cannot thank you enough for the blog post.Much thanks again. Awesome.

Solar Film
27 בנובמבר 2013 16:40

Im obliged for the post.Much thanks again.

Clicking Here
27 בנובמבר 2013 18:09

Thank you ever so for you blog article.Much thanks again. Much obliged.

Company Incorporation
27 בנובמבר 2013 18:21

Looking forward to reading more. Great post. Awesome.

cheapest ipad mini
27 בנובמבר 2013 20:21

This is one awesome article post.

cheapest ipads
27 בנובמבר 2013 20:21

wow, awesome article.Much thanks again.

paleo recipes
27 בנובמבר 2013 20:21

Very informative post.Much thanks again.

Email Processing For Cash
27 בנובמבר 2013 22:12

A big thank you for your blog post.Really thank you! Really Cool.

cheap nike hypervenom
27 בנובמבר 2013 22:40

Great, thanks for sharing this article.Really looking forward to read more. Cool.

pro tools
28 בנובמבר 2013 0:03

Thanks-a-mundo for the blog. Great.

Lighting Store
28 בנובמבר 2013 0:26

I really liked your article post.Thanks Again. Keep writing.

cleveland fix phone
28 בנובמבר 2013 0:51

Really appreciate you sharing this blog post.Really thank you! Really Cool.

Wonderful Land gore
28 בנובמבר 2013 3:05

Major thanks for the post.Thanks Again. Really Great.

mi40
28 בנובמבר 2013 4:35

A big thank you for your blog post.Really looking forward to read more. Really Cool.

Taylor Hampton case
28 בנובמבר 2013 5:19

I really liked your blog.Thanks Again. Want more.

interview podcasts
28 בנובמבר 2013 6:30

Thanks so much for the blog post.Really thank you! Will read on…

Flowers Delivery
28 בנובמבר 2013 6:33

I am so grateful for your blog.Really looking forward to read more. Keep writing.

Flowers Delivery
28 בנובמבר 2013 6:33

Great, thanks for sharing this blog.Really looking forward to read more. Really Great.

bijoux faits main
28 בנובמבר 2013 7:33

Fantastic blog article.Really thank you! Really Cool.

YouTube downloader
28 בנובמבר 2013 8:33

I loved your blog article.Really thank you! Great.

apple mission statement
28 בנובמבר 2013 9:39

Im grateful for the article post.Really looking forward to read more. Fantastic.

Anbefalt flyttefirma
28 בנובמבר 2013 10:20

Say, you got a nice post.Much thanks again. Keep writing.

cam chat
28 בנובמבר 2013 13:13

Thanks so much for the article.Thanks Again.